Ucierane ciasto z truskawkami i wiśniami

Mimo, że sezon truskawkowy dawno już za nami, gdzieniegdzie na placu targowym można spotkać resztki truskawek. Postanowiłam to wykorzystać i upiekłam najprostsze na  świecie ciasto. Do truskawek dorzuciłam wiśnie. Przepis na to ciasto mam od Babci Helenki. Robi się je błyskawicznie i można upiec je praktycznie z każdymi owocami...




  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 szklanka zimnego mleka
  • 2 jajka
  • dowolne owoce




Jajka, cukier i margarynę chwilę ucieramy. Następnie dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i mleko. Gotowe ciasto wlewamy do brytfanki wysmarowanej margaryną (ja użyłam brytfanki o wymiarach 25x35 cm). Na wierzchu układamy dowolne owoce i delikatnie wciskamy je w ciasto. Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 190 stopni C. przez około 40 minut. Upieczone i wystudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem. 





3 komentarze:

  1. bardzo lubię takie proste i szybkie ciasta

    OdpowiedzUsuń
  2. o, to fajnie :) gratuluję łapki :) dla mnie to już trzecia nagroda w konkursie Knorra

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie jadłam ciasta z truskawkami, może być fajne :)

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum