Lody! Lody dla ochłody! Arbuzowe i miętowe...

Dzisiaj w Krakowie było bardzo gorąco. Wiadomo, że na upały najlepsze są lody. Miałam w lodówce arbuza i świeże listki mięty, postanowiłam więc zrobić lody o smaku arbuza i o smaku mięty. Każdy ze smaków zrobiłam odmiennym sposobem i obydwa wyszły bardzo smaczne :) A dowodem, że dzisiaj była naprawdę wysoka temperatura niech będą zdjęcia: zrobiłam ich tylko kilka, może w sumie z sześć, a w tym czasie lody już zaczęły się topić :)





Lody arbuzowe
  • 500 g miąższu arbuza
  • 100 ml śmietany 36% tł.
  • 50 ml mleka 1,5% tł.

Arbuza pozbawiamy pestek i rozdrabniamy blenderem na gładką masę. Śmietanę ubijamy przez kilka minut mikserem tak aby była "prawie" ubita. Następnie dodajemy mleko i jeszcze chwile ubijamy. Na końcu wlewamy rozdrobniony miąższ arbuza i całość dokładnie mieszamy. Powstałą masę możemy dosłodzić cukrem, ale dla mnie była wystarczająco słodka bez dodatku cukru. Masę wkładamy do zamrażalnika i co jakiś czas energicznie ją mieszamy. Ja moje lody arbuzowe mieszałam co 45-50 minut.



Lody miętowe


  • 2 garści świeżych listków mięty
  • 150 ml śmietany 36% tł.
  • 50 ml mleka 1,5% tł.
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki cukru
  • odrobina soku z cytryny


Listki mięty rozdrabniamy blenderem. Śmietanę i mleko wlewamy do garnka, dodajemy rozdrobnione listki mięty i cukier. Całość podgrzewamy na średnim ogniu mieszając aż cukier się rozpuści. Po tym czasie ściągamy garnek z ognia. Żółtko ubijamy i powoli wlewamy do ciepłej masy miętowej, ciągle ubijając ją podczas wlewania żółtka. Ponownie stawiamy garnek na małym gazie i całość gotujemy - ciągle mieszając - aż masa zgęstnieje. Gotową masę ściągamy z ognia, schładzamy i dodajemy do niej sok z cytryny. Masę możemy przecedzić przez drobne sitko - ja tak zrobiłam - lub pozostawić w niej kawałki miętowych listków. Zimną masę wkładamy do zamrażarki. Co jakieś 30 minut przez co najmniej 2 godziny zaglądamy do zamrażarki i energicznie mieszamy masę (możemy ją nawet ubijać mikserem). Im dokładniej będziemy ubijać, tym ładniejszą konsystencję będą miały lody.







Gdy lody się już zmrożą, przekładamy je do pucharków,
 dekorujemy kulkami z arbuza oraz listkami mięty. 
Pyszne i orzeźwiające smaki w sam raz na letnie upały :)




2 komentarze:

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum