Cytrynowe muffiny z makiem dla Pana Profesora


Zostałam poproszona o zrobienie muffinek dla Profesora z jednej z krakowskich uczelni.
Muffinki miały być z dekoracją z masy cukrowej i koniecznie z makiem. 




Do tej pory jeszcze nie piekłam muffinek z makiem, więc przeszukałam internet 
w poszukiwaniu jakiegoś sprawdzonego przepisu. W końcu idealny przepis
 znalazłam na Kuchennych Wzlotach i Upadkach Młodej Mężatki i z czystym 
sumieniem Wam go polecam, bo muffiny wyszły przepyszne. 
Mam nadzieję, że Panu Profesorowi też będą smakowały :)




  • 225 g mąki
  • 170 ml oleju słonecznikowego
  • 190 g cukru
  • 1 całe jajko + 1 białko
  • 150 ml mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny
  • 3 łyżeczki maku

W jednej misce mieszamy wszystkie mokre składniki, a w drugiej wszystkie suche. Następnie zawartość obydwu misek łączymy ze sobą i niedbale mieszamy. W zależności od tego jak wysokie chcemy mieć muffiny, papilotki wypełniamy ciastem do 1/2 lub 2/3 wysokości. Pieczemy w temperaturze 200 stopni C. przez około 20 minut. 




Każdą muffinę posmarowałam kremem maślanym, 
a na kremie położyłam krążek z masy cukrowej z dekoracją




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum