Cytryny w waniliowym syropie


Radosny żółty kolor i słodko-kwaśny smak cytryn z waniliową nutą.
Zrobiłam je już jakiś czas temu i teraz podczas zimowych dni, 
gdy za oknem pada śnieg, systematycznie znikają kolejne słoiczki.
Są idealne jako dodatek do herbaty oraz do wszelkich ciast.
Sezon na cytrusy w pełni, więc warto zrobić kilka słoiczków. 




  • 1 kg cytryn
  • 2,5 kg cukru
  • 2 laski wanilii
  • 250 ml wody




Cytryny najpierw sparzamy wrzątkiem, a następnie dokładnie myjemy. Najlepiej jest je wyszorować szczoteczką. Umyte cytryny kroimy na plasterki. Z wody i cukru gotujemy syrop. Wrzucamy do niego plasterki cytryn oraz ziarenka z dwóch lasek wanilii. Całość doprowadzamy do wrzenia i gotujemy przez około 10-15 minut, delikatnie mieszając od czasu do czasu, tak aby plasterki cytryn się nie rozpadły. Plasterki cytryn przekładamy do słoiczków i zalewamy je gorącym syropem. Słoiczki dokładnie zakręcamy i odstawiamy do góry dnem na około 20 minut. 





8 komentarze:

  1. O jaki fantastyczny przepis. Moja mama uwielbia dodatek cytryny do właściwie wszystkiego i na pewno podeślę jej linka, do Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, muszę też sobie zrobić kilka słoiczków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a tej wody tylko 250ml?

    OdpowiedzUsuń
  4. A dlaczego moje zgorzkniały, co zrobiłam nie tak jak trzeba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia :( Mam jeszcze kilka słoiczków z tamtego roku i nie są gorzkie. Może to zależy od gatunku cytryn?

      Usuń
  5. a może gdzieś wpadła pestka? Zazwyczaj to one sa powodem goryczy

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum