Czekoladowo-waniliowe muffiny z kremem kiwi


Czekolada, wanilia i kiwi, to połączenie idealne.
Rozpływająca się w ustach czekolada, cudowny waniliowy 
aromat i delikatnie kwaskowaty krem, który przełamuje słodycz muffinów. 
Do tego dekoracja z cukrowych serduszek i mamy muffiny idealne
 nie tylko na Walentynki.




Muffiny

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 100 g łezek z gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 laska wanilii 
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki oliwy
  • 1 jajko


W jednej misce mieszamy składniki suche, czyli mąkę, cukier, czekoladowe łezki, kakao i proszek do pieczenia, a w drugiej składniki mokre: mleko, oliwę, jajko i ziarenka z laski wanilii. Następnie łączymy zawartość obydwu misek. Formę do pieczenia muffinów wykładamy papierowymi papilotkami i wypełniamy je ciastem do połowy wysokości. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni C. przez 15 minut. Gdy muffiny wystygną, to wydrążamy ich wnętrze specjalnym przyrządem do wydrążania babeczek lub po prostu wycinamy otworki nożem.






Krem:

  • 250 g serka mascarpone
  • 2 dojrzałe owoce kiwi
  • 150 g miękkiego masła
  • 2 łyżki cukru pudru
  • zielony barwnik spożywczy (opcjonalnie)
  • cukrowe serduszka


Masło ucieramy z cukrem pudrem na gładką masę. Do masy dodajemy serek mascarpone i owoce kiwi rozdrobnione blenderem. Całość dokładnie mieszamy. Powstały krem przekładamy do rękawa cukierniczego z końcówką w formie dużej gwiazdy. Kremem wypełniamy najpierw otwory w muffinach, a następnie dekorujemy nim wierzch muffinów. Do kremu można dodać odrobinę zielonego barwnika spożywczego, aby uzyskać intensywniejszy kolor, ale nie jest to konieczne. Na kremie układamy cukrowe serduszka.






7 komentarze:

  1. Aniu! Poratuj mnie! Czy mogłabym Cię prosić o jakiś przepis na fajne dietetyczne danie i jakąś dobrą sałatkę??? Mam za tydzień gości, którzy się odchudzają, a ja chciałabym ich czymś zaskoczyć, ale nie mam pomysłu :(

    OdpowiedzUsuń
  2. oj chciałabym dostać taką serduszkową babeczkę, musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają cudnie z tym zielonym kremem. Mogę jedną...? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam problem z kremem, bo mi się tak jakby zważył po dodaniu kiwi... co zrobiłam źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmm... Zaskoczyłaś mnie, bo przy tym kremie nic takiego mi się nie działo :( Żeby krem się nie zważył wszystkie składniki powinny być mniej więcej w tej samej temperaturze. Może dodałaś zimny serek mascarpone? Gdy podczas ubijania kremu widzimy, że coś zaczyna się z nim dziać, podobno dodanie do niego odrobiny sody i dalsze ubijanie go odratuje. Inne sposoby na uratowanie zważonego kremu to utarcie w osobnej misce masła, a następnie stopniowe dodawanie do niego zważonego kremu i dalsze ucieranie. Ewentualnie można też dodać troszkę gorącej wody lub włożyć miskę z masą na garnek z wrzącą wodą i ucierać do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Mam nadzieję, że uda się uratować krem. Pozdrawiam :)

      Usuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum