Kurczak z orzechowym sosem curry


Kurczak i masło orzechowe? Oczywiście, że tak! Przepis na to pyszne danie znalazłam na blogu Bernadety Mój Kulinarny Pamiętnik. Od razu mi się spodobał i wiedziałam, że muszę go wypróbować. Udka z kurczaka zamieniłam na pierś, ale myślę że przez tą drobną zmianę potrawa nie straciła na smaku. Jak raz wypróbujecie ten przepis, to na pewno będziecie do niego często wracali :)





  • 2 piersi z kurczaka
  • płaska łyżka curry
  • łyżeczka kuminu
  • papryczka chilli
  • 1/4 szklanki masła orzechowego
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1/3 szklanki wody
  • łyżeczka brązowego cukru
  • 3 cebulki dymki ze szczypiorem
  • ząbek czosnku posiekany
  • sól, pieprz
  • 1/4 łyżeczki startego imbiru
  • duża papryka czerwona
  • 1 słoiczek małych marynowanych kolb kukurydzy
  • łyżka oleju sezamowego 


Piersi z kurczaka oprószamy solą oraz pieprzem i pieczemy na grillu elektrycznym lub patelni grillowej. Wystudzone mięso dzielimy na mniejsze kawałki. Masło orzechowe mieszamy z curry, kuminem, drobno posiekaną papryczka chilli, wodą i cukrem. W woku lub głębokiej patelni rozgrzewamy olej rzepakowy, wkładamy paprykę pokrojoną w paski, dymkę posiekaną ze szczypiorem, czosnek, imbir oraz kolby kukurydzy. Całość smażymy przez kilka minut. Po tym czasie dodajemy mięso z kurczaka i sos. Smażymy kilka minut. W czasie smażenia potrawę skrapiamy olejem sezamowym, a na końcu doprawiamy sosem sojowym. Podajemy z ryżem. 




5 komentarze:

  1. Apetycznie wygląda, a mi właśnie zalega masło orzechowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega kolorowo, mega apetycznie i pewnie mega smacznie, ale ja na diecie:(

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda wspaniale :) moje smaki, tylko to masło orzechowe mnie zastanawia :) ale chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mega apetycznie wygląda , oj chętnie bym zjadła taki talerzyk pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam! Kurczak w takim wydaniu musi smakować pysznie:-)

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum