Frużelina truskawkowa


Bardzo spodobał mi się pomysł Domi na przygotowanie 
frużeliny z dodatkiem mąki ziemniaczanej. Zawsze lepiej jest użyć
naturalnego zagęstnika niż pełnych konserwantów gotowych cukrów 
żelujących. Frużelina truskawkowa wyszła rewelacyjna! Wprawdzie owoce
powinny być mniej rozgotowane, ale zagadałam się przez telefon i zupełnie
zapomniałam o frużelinie stojącej na gazie :) Jednakże to czy owoce są 
w kawałkach czy nie, zupełnie nie wpływa na smak, więc frużeliną 
jestem zachwycona! Obawiam się, że frużelina nie doczeka 
zimy, bo jeden słoiczek już zniknął :) 




  • 1 kg truskawek
  • 400 ml wody
  • 200-300 g cukru
  • 2-3 łyżeczki soku z cytryny
  • 8 łyżeczek mąki ziemniaczanej wymieszanej z 100 ml zimnej wody

Truskawki pozbawiamy szypułek, kroimy na mniejsze kawałki i wkładamy do garnka. Dodajemy cukier, wodę i sok z cytryny. W oryginalnym przepisie była jeszcze wanilia, ale ja ją pominęłam. Całość gotujemy do czasu aż truskawki się rozgotują i będą miękkie, ale jednocześnie dalej w kawałkach. Chociaż jak widać na zdjęciach, z bardziej rozgotowanymi truskawkami też jest dobrze :) Do gorących owoców dodajemy mąkę ziemniaczaną wymieszaną z wodą. Podczas wlewania roztworu z mąki ziemniaczanej należy cały czas mieszać truskawki. Frużelinę podgrzewamy do czasu aż osiągnie pożądaną, żelową konsystencję. Gorącą frużelinę przekładamy do słoiczków, mocno zakręcamy i odstawiamy do góry dnem. 





1 komentarze:

  1. Cieszę się, że wyszła, i że Ci tak zasmakowała :))
    Ja niedawno dorobiłam, bo przecież do jednych naleśników opędzlowaliśmy dwa słoiczki :D

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum