Mini tarty z morelami


Wymyśliłam sobie mini tarty z morelami. Takie, żeby ciasto
było i na spodzie i na wierzchu. Ale robiłam do nich 3 podejścia,
bo co kupiłam morele, to zanim się zabrałam za mini tarty,
to owoce zdążyły zniknąć... No bo jak tu się oprzeć 
świeżym  soczystym owocom? Wczoraj jednak 
w końcu mi się udało i oto są: pyszne mini
 tarty ze słodkim i soczystym wnętrzem!




  • 125 g mąki pszennej
  • 75 g zimnego masła
  • 1 niepełna łyżka mleka
  • 50 g cukru pudru + cukier puder do posypania po wierzchu
  • 1 żółtko
  • 1 całe rozbełtane jajko
  • 10-12 moreli


Z mąki, masła, mleka, cukru pudru i żółtka zagniatamy gładkie ciasto. Formujemy z niego kulę i wkładamy do lodówki na około 30 minut. Formy do pieczenia smarujemy masłem. Ciasto cienko rozwałkowujemy i wykładamy nim dno i brzegi naczyń. Morele myjemy, nacinamy tak aby dało się wyciągnąć pestki, a następnie w całości układamy jedna koło drugiej na dnie naczyń. Z pozostałego ciasta wycinamy dwa koła o średnicy niewiele większej niż foremki, i przykrywamy nimi owoce. Lekko dociskamy, smarujemy po wierzchu rozbełtanym jajkiem i nakłuwamy widelcem. Mini tarty pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni C. przez około 25 minut. Po upieczeniu mini tarty posypujemy obficie cukrem pudrem.




Drogi Czytelniku, jeśli wykorzystałeś ten przepis, zapraszam Cię do przesłania zdjęcia tart na adres mailowy: anna.m.loska@gmail.com. Zdjęcie zostanie dołączone do albumu na Facebooku z potrawami wykonanymi przez Czytelników.


1 komentarze:

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum