Kotlety z cukinii


Kotlety z cukinii, to jedno ze wspomnień mojego dzieciństwa. Pamiętam, że
 w okresie wakacyjnym bardzo często robiła je moja Mama. Czasem na obiad, 
częściej na kolację. Uwielbiałam je i dalej uwielbiam. Wyśmienicie smakują 
jeszcze gorące, gdy parzą palce i język, ale równie smaczne są na zimno.
 Przygotowanie ich jest tak proste, że to raczej pomysł niż przepis. 
Pewnie wszyscy je znacie, ale są tak pyszne, że koniecznie
 musiałam je tu zamieścić. Polubił je nawet
 mój mięsożerny Mąż :)




  • 1 cukinia
  • 2-3 jajka
  • mąka
  • bułka tarta
  • pieprz ziołowy
  • sól
  • olej


Cukinię myjemy, osuszamy i kroimy na plastry o grubości około 1 cm. Plastry cukinii solimy i pieprzymy z obu stron, odstawiamy na około 10 minut. Jajka wbijamy do głębokiego talerza i roztrzepujemy je widelcem. Na osobne talerze wysypujemy mąkę i bułkę tartą. Plastry cukinii obtaczamy najpierw w mące, następnie w jajku i na końcu w bułce tartej. Smażymy je na rozgrzanym oleju na złoty kolor. Upieczone cukiniowe kotlety odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. 





Drogi Czytelniku, jeśli wykorzystałeś ten przepis, zapraszam Cię do przesłania zdjęcia potrawy na adres mailowy: anna.m.loska@gmail.com. Zdjęcie zostanie dołączone do albumu na Facebooku z potrawami wykonanymi przez Czytelników.



1 komentarze:

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum