Lody arbuzowe


Mam nadzieję, że deszczowe dni mamy już za sobą... 
Czekam na słońce i ciepło! A oczekiwanie - na przekór 
zimnej pogodzie - umilam sobie lodami arbuzowymi :)




  • 400 g miąższu arbuza
  • 100 ml śmietany 36% tł.
  • 50 ml mleka 1,5% tł.


Arbuza pozbawiamy pestek i rozdrabniamy blenderem na gładką masę. Śmietanę ubijamy przez kilka minut mikserem tak aby była "prawie" ubita. Następnie dodajemy mleko i jeszcze chwilę ubijamy. Na końcu wlewamy rozdrobniony miąższ arbuza i całość dokładnie mieszamy. Powstałą masę możemy dosłodzić cukrem, ale dla mnie była wystarczająco słodka bez dodatku cukru. Masę wkładamy do zamrażalnika i co jakiś czas energicznie ją mieszamy. 


   



Drogi Czytelniku, jeśli wykorzystałeś ten przepis, zapraszam Cię do przesłania zdjęcia lodów na adres mailowy: anna.m.loska@gmail.com. Zdjęcie zostanie dołączone do albumu na Facebooku z potrawami wykonanymi przez Czytelników.



6 komentarze:

  1. Nie pamiętam kiedy ostatni raz jadłam arbuzowe...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają cudownie! ; )
    Super zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio mam fazę na arbuza, ciągle wcinam. może takie lody? pomysł przedni!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś w cukierni nieopodal mnie były przepyszne sorbety arbuzowe, mogłam je jeść na kilogramy...Ale z czasem jakość jakby spadła. Widać pora zdecydować się na własne ;) Śliczne zdjęcia i dobry przepis!

    OdpowiedzUsuń
  5. Arbuzowe? Musiał bardzo ciekawie smakować :)

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum