Domowy budyń waniliowy


Ostatnio moje przedszkolaki na podwieczorek jadły budyń. To przypomniało mi, że nie pamiętam kiedy sama jadłam budyń i naszła mnie na niego wielka ochota! A wiadomo, że nie ma nic lepszego niż kremowy i mocno waniliowy domowy budyń. Przygotowanie go zajmuje kilka minut, więc naprawdę warto zrezygnować ze sklepowych gotowców w torebkach.Budyń podałam z musem z owoców kiwi. 





  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżka masła
  • 3-4 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 laska wanilii
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 żółtka

Z laski wanilii wyskrobujemy ziarenka i razem z masłem oraz cukrem trzcinowym dodajemy je do 1,5 szklanki mleka. Całość doprowadzamy do wrzenia. Pozostałe pół szklanki mleka miksujemy z żółtkami oraz mąką ziemniaczaną i dodajemy do gotującego się mleka. Zmniejszamy płomień pod garnkiem i mieszamy budyń do czasu aż osiągnie odpowiednią konsystencję. Gorący przelewamy do salaterek. Podajemy na ciepło lub zimno, solo, z sokiem owocowym, musem czy kawałkami owoców.





Drogi Czytelniku, jeśli wykorzystałeś ten przepis, zapraszam Cię do przesłania zdjęcia budyniu na adres mailowy: anna.m.loska@gmail.com. Zdjęcie zostanie dołączone do albumu na Facebooku z potrawami wykonanymi przez Czytelników.



2 komentarze:

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum