Czas na pizzerinki!

Lada moment, tuż tuż, już jutro skoro świt lecimy na kilka dni do Rzymu :):):) W poniedziałek do wylotu było jeszcze daleko i aby sobie skrócić czas oczekiwania postanowiłam zrobić coś  co ewidentnie kojarzy mi się z Włochami. A że akurat tego wieczoru mieli nas odwiedzić Gosia i Grzegorz, to od razu pomysł kolację miałam z głowy :) Mowa tu oczywiście o pizzerinkach :):):)




Pizzerinki są bardzo proste i szybkie w wykonaniu, a to co na nich położymy, zależy tylko od upodobań naszych kubeczków smakowych :):):)

  • ciasto na pizze
  • koncentrat pomidorowy 
  • przyprawa do pizzy
  • 3 ząbki czosnku
  • ulubiony ser (ja użyłam mozzarelli)
  • pieczarki podsmażone 
  • pomidorki koktajlowe pokrojone w plasterki
  • salami pokrojone na kawałki
  • lub jakiekolwiek inne dodatki

  • 4 ząbki czosnku
  • 1 duży gęsty jogurt naturalny
  • 1 łyżka majonezu light
  • sól
  • pieprz czarny


Podstawą pizzerinek jest ciasto na pizze. Ja swoje zrobiłam w urządzeniu do pieczenia chleba, bo w końcu po to mamy takie fajne maszyny, żeby sobie ułatwiać życie :):):) Dlatego też nie podam Wam tu przepisu na to ciasto, gdyż tradycyjnie wyrabiane ciasto na pizze ma inne proporcje składników. W internecie znajdziecie mnóstwo sprawdzonych przepisów na ciasto do pizzy, więc na pewno nie będziecie mieli problemu z jego przyrządzeniem. 

Gdy ciasto już wyrośnie, odrywamy z niego po kawałku i formujemy płaskie okręgi. Możemy też rozwałkować ciasto i wykrawać z niego okręgi. Grubość ciasta zależy od tego jakie bardziej lubimy: cienkie czy grube. Moje pizzerinki miały średnicę około 12 cm i były bardzo cienkie. Tak przygotowane pizzerinkowe spody układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Koncentrat pomidorowy mieszamy dokładnie z dużą ilością przyprawy do pizzy i 3 zmiażdżonymi ząbkami czosnku. Tak przygotowanym sosem smarujemy pizzerinki. Następnie posypujemy je startym serem, układamy ulubione składniki i na wierzchu znowu posypujemy serem. 

Pizzerinki pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni C przez około 15 minut. Pamiętajcie, że czas pieczenia zależy od grubości ciasta: im grubsze ciasto, tym dłuższy czas pieczenia.




Doskonałym dodatkiem do pizzerinek jest sos czosnkowy. Przygotowujemy go poprzez zmieszanie dużego jogurtu naturalnego, łyżki majonezu, 4 zmiażdżonych ząbków czosnku i odrobiny pieprzu i soli.  

Pizzerinki są doskonałym pomysłem na wspólne przygotowywanie jedzenia, czy to w rodzinie czy z przyjaciółmi :):):) Wystarczy zrobić ciasto, a potem każdy komponuje swoje własne pizzerinki z ulubionymi  dodatkami :):):)

I uwaga! Taka jedna pizzerinka na cienkim cieście, z mozzarellą, pomidorkami koktajlowymi, pieczarkami i salami ma tylko 139 kcal, więc znowu nie tak dużo :)

3 komentarze:

  1. hmm wyglądają smakowicie:) uwielbiając pizzę także pizzerinki do uwielbianych zaliczam. Pozdrawiam:0

    Podglądam bloga owego bo podoba się:):)

    ps. Udanego rzymskiego wypadu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że mój blog się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm pyszny przepis :) Życzę udanej wycieczki ;) My dziś byliśmy w Pszczynie... w sumie też fajnie, ale na pewno zimniej :D

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum