Ciastko pełne uczucia


Dzisiaj Walentynki, więc tak jak obiecałam, zrobiłam ciastko pełne uczucia, 
które zwyciężyło w urodzinowym konkursie. Autorką przepisu jest Aneta Zając, 
która prowadzi bloga Widelcem Po Mapie. Ciastko pełne uczucia, to prosty deser, 
ale bardzo smaczny i efektownie wyglądający. W sam raz na dzisiejsze święto.
 Moje ciastka pełne uczucia zrobiłam w trochę mniejszych foremkach
 niż Aneta i zamiast nadzienia z jabłek użyłam śliwek. 




Ciasto:
  • 125 g masła lub margaryny 
  • 1,5 szklanki mąki 
  • 3 żółtka 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżka cukru pudru


Nadzienie:
  • ok. 10 śliwek (ja użyłam mrożonych)
  • 1 łyżka cukru trzcinowego
  • 2 łyżki syropu waniliowego


Dodatkowo:
  • masło lub margaryna do wysmarowania foremek
  • cukier puder do posypania


Z masła, mąki, żółtek, proszku do pieczenia i cukru pudru wyrabiamy gładkie ciasto. Formujemy z niego kulę i wstawiamy do lodówki na czas przygotowania nadzienia. Śliwki kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni z cukrem trzcinowym i syropem waniliowym do czasu aż konsystencją będą przypominały konfiturę. Następnie wyciągamy ciasto z lodówki, rozwałkowujemy je na grubość kilku milimetrów i wycinamy z niego kółka wielkości foremek. Na każdą foremkę będziemy potrzebowali 2 krążki ciasta. Foremki smarujemy masłem. Jednym krążkiem wyklejamy spód foremek. Do foremek nakładamy śliwkowe nadzienie prawie po brzegi. W pozostałych krążkach ciasta wycinamy serca za pomocą wykrawaczki lub po prostu nożem. Tak przygotowanymi krążkami ciasta przykrywamy nadzienie. Foremki wkładamy do nagrzanego do 180 stopni C. piekarnika i pieczemy przez około 20 minut. Lekko przestudzone ciastka posypujemy cukrem pudrem. Najlepiej smakują na ciepło, ale możne je jeść również na zimno.





4 komentarze:

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum