Grillowany bakłażan przekładany szpinakiem i szynką szwarcwaldzką


Pomysł na tą pyszną przekąskę podsunęła mi Ulla z bloga Kuchnia na wzgórzu. Początkowo planowałam zrobić wszystko dokładnie według przepisu Ulli, ale ostatecznie pozmieniałam to i owo. W zamrażarce miałam mrożony rozdrobniony szpinak, więc nie było sensu kupować świeżego, chociaż świeży szpinak baby wygląda zdecydowanie atrakcyjniej. W lodówce miałam też pramezan, więc postanowiłam zastąpić nim gorgonzolę. Od siebie dodałam jeszcze szynkę szwarcwaldzką i garść ziaren słonecznika. Efekt końcowy był bardzo smaczny :) Dzięki Ulcik za tak pyszną inspirację!




  • 1 bakłażan
  • 100-150 g szpinaku (użyłam mrożonego ale lepszy będzie świeży)
  • 3 ząbki czosnku
  • kilka plasterków szynki szwarcwaldzkiej
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • 20-30 g startego parmezanu
  • garść ziaren słonecznika
  • kilka kropli oliwy


Bakłażana kroimy wzdłuż na plastry. Każdy plaster skrapiamy oliwą i smażymy na patelni grillowej, grillu lub na zwykłej patelni do czasu aż się lekko zarumieni. Na drugiej patelni podsmażamy szpinak z połową startego parmezanu i ziarnami słonecznika. Doprawiamy solą oraz świeżo zmielonym pieprzem. Gorące plastry bakłażana przekładamy szpinakiem i plastrami szynki szwarcwaldzkiej. Całość posypujemy po wierzchu pozostałym startym parmezanem. Danie jest dość sycące, mimo że bakłażan nie był duży, to zjedliśmy go z Krzyśkiem na pół :)






1 komentarze:

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum