Motyle - ciastka na patykach


Moje przedszkolaki dostały ode mnie na Dzień Dziecka kolorowe ciasteczka w kształcie motyli na patykach. Wybór kształtu nie był przypadkowy, bo moja grupa przedszkolna nazywa się Motylki. Tak więc Motylki dostały motylki. Dzieciaki były zachwycone ciastkami, a zwłaszcza ich kolorami i tym, że są na patykach. Takie ciasteczka to świetny pomysł na efektowny prezent. 





  • 500 g mąki pszennej
  • 200 g cukru
  • 300 g masła
  • 4 żółtka
  • skórka otarta z 3 cytryn
  • kolorowe barwniki (użyłam różowego, niebieskiego, zielonego i żółtego)
  • lukier królewski
  • drewniane patyczki

Z podanych składników wyrabiamy gładkie ciasto i dzielimy je na cztery mniej więcej równe części. Każdą z części zabarwiamy barwnikiem spożywczym na wybrany kolor. Najlepiej stopniowo dodawać barwnik wyrabiając ciasto, aż do uzyskania pożądanego koloru. Po tym czasie rozwałkowujemy je na grubość około 5-6 mm. Wybraną foremką wycinamy ciastka. Ja wybrałam foremkę w kształcie motyla o wielkości 7,5x8 cm. Nie należy przesadzać z wielkością i grubością ciastek, żeby potem bez problemu utrzymywały się na patyczkach. Ciasteczka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. W każde ciastko delikatnie wbijamy drewniany patyczek i pieczemy je przez około 10 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni C. Wystudzone ciastka  ozdabiamy za pomocą lukru, tworząc dowolne wzory. Z podanej ilości składników wyszły mi 24 ciastka. 


   




Drogi Czytelniku, jeśli wykorzystałeś ten przepis, zapraszam Cię do przesłania zdjęcia ciasteczek na adres mailowy: anna.m.loska@gmail.com. Zdjęcie zostanie dołączone do albumu na Facebooku z potrawami wykonanymi przez Czytelników.



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum