Konfitura z czerwonej porzeczki


Wczoraj była konfitura z czarnej porzeczki, więc dzisiaj przyszedł 
czas na czerwoną. Konfiturę robiłam identycznie jak tą z czarnej,
z tym że dałam trochę więcej cukru, bo na kilogram owoców
użyłam około pół kilograma cukru. Jednak tak naprawdę
ilość cukru w konfiturach zależy od tego jak
bardzo słodkie lubimy, więc można
ją dowolnie modyfikować :)



  • 2 kg czerwonej porzeczki
  • 1 kg cukru
  • 100 ml wody

Porzeczki obieramy z ogonków i listków, dokładnie opłukujemy i wkładamy do dużego garnka. Dolewamy 100 ml wody i gotujemy na dużym gazie od czasu do czasu mieszając, do momentu aż porzeczki puszczą sok. Po tym czasie zmniejszamy gaz na minimalny i dusimy przez około 1 godzinę. Należy pamiętać o częstym mieszaniu konfitury, żeby się nie przypaliła. Tak ugotowaną konfiturę pozostawiamy do wystygnięcia, najlepiej na całą noc. Kolejnego dnia konfiturę podgrzewamy, dodajemy do niej cukier, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy jeszcze przez jakiś czas. Gorącą konfiturę nakładamy do czystych i suchych słoików, szczelnie zakręcamy i odwracamy do góry dnem.








2 komentarze:

  1. jestem fanką porzeczek :D kusisz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć, jestem na etapie duszenia i mam pytanie - duuuzo mam soku, czy to zgęstnieje jutro jak dodam cukru? Może dodać cukier żelujacy?

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum