Dżem z płatków maku


W tamtym roku przypadkiem trafiłam na blog Gosi i dzięki niej odkryłam cudowny i kolorowy świat kwiatów jadalnych. Od czasu do czasu więc tworzę coś kwiatowego do jedzenia. A ostatnio od Przyjaciółki na urodziny dostałam książkę Kwiatowa uczta, która marzyła mi się od czasu, gdy tylko się ukazała. I wiecie co, bardzo przyjemnie mi się zrobiło, że nic Justynie nie mówiłam, że chciałabym mieć tę książkę, a ona i tak wiedziała. W końcu prawdziwi Przyjecie bardzo dobrze nas znają i bez problemu odgadują nasze pragnienia! Jeszcze raz dzięki Justyna za  taki świetny prezent! A wracając do książki, to bardzo mi się podoba. Oprócz mnóstwa smakowitych pomysłów na wykorzystanie kwiatów jadalnych, znajdziemy w niej też obszerny spis kwiatów jadalnych i przejrzyste tabele z podziałem kwiatów według barw i przyporządkowane im miesiące kwitnienia.  W książce od razu wpadł mi oko przepis na dżem z płatków maków. Maki to - zaraz po tulipanach - moje ulubione kwiaty, więc koniecznie chciałam spróbować jak smakuje z nich dżem. A że akurat spędzaliśmy weekend w rodzinnej miejscowości Krzyśka, gdzie w około pól i łąk jest pod dostatkiem, skorzystałam z okazji i wybrałam się po maki. Po drodze kilka razy wpadłam w błoto, a komary zrobiły sobie na mnie niezły żer. Ale do domu wróciłam z makami. Dżem - o pięknej i głębokiej barwie - wyszedł smaczny, ale ciężko opisać jego smak - musicie sami go zrobić, żeby się przekonać jak smakuje :) Naprawdę go polecam, bo pracy przy nim nie wiele.




  • 150 g płatków maków
  • 350 g cukru brązowego
  • 5 łyżeczek pektyny
  • 2 szklanki wody
  • sok wyciśnięty z 1/2 cytryny




Z wody i cukru gotujemy syrop. Gorącym syropem zalewamy płatki maków i odstawiamy na całą noc pod przykryciem. Następnego dnia odcedzamy płatki i do powstałego bordowego syropu dodajemy pektynę oraz sok z cytryny. Całość zagotowujemy. gorący dżem przekładamy do słoiczków, zakręcamy i odstawiamy do góry dnem na około 20 minut. 





9 komentarze:

  1. oooo jak miło;):* Piękna intensywna barwa jak widać;) Trzeba koniecznie spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o takiej-pięknie się prezentuje:)Jestem bardzo ciekawa smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy ten dżem, pierwszy raz taki widzę:) Ma taki piękny, głęboki kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz widzę taki dżemik... a jaki ma smak?
    czuje sie mak? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie, a jak paluszki? Domyłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne dzięki za podzielenie się przepisem, czegoś takiego szukałam. Stałam się szczęśliwą posiadaczką, najpierw połowy kilograma płatków, a teraz 2,4l galaretki :D Smak ma faktycznie oryginalny. Przy trzecim podejściu do smakowania syropu odkryłam delikatną nutę maku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robie z fiołka wonnego pycha

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum