Piernikowe renifery


Święta już za nami, ale ja mam dla Was jeszcze kilka przepisów na bożonarodzeniowe słodkości. Piernikowe renifery upiekłam w prezencie dla koleżanek z pracy. Kształt pierniczków i ich dekoracja zależy od Was. Ja zdecydowałam się przewiązać renifery kolorowymi kokardami - prosto i jednocześnie elegancko.





  • 250 g miodu
  • 200 g masła
  • 50 g smalcu
  • 250 g cukru
  • 1 łyżeczka sody
  • 100 g przyprawy do piernika
  • 1 kg mąki pszennej
  • 30 g proszku do pieczenia
  • 4 jajka


   


Miód, masło, smalec, cukier, sodę i przyprawę do piernika rozpuszczamy w garnku, ale nie dopuszczamy do ich zagotowania. Do powstałej, lekko przestudzonej masy dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz jajka. Dokładnie wyrabiamy ciasto, rozwałkowujemy je na grubość około 5 mm. Foremkami wykrawamy dowolne kształty, układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze 170-180 stopni C. przez kilka minut.




Drogi Czytelniku, jeśli wykorzystałeś ten przepis, zapraszam Cię do przesłania zdjęcia pierniczków na adres mailowy: anna.m.loska@gmail.com. Zdjęcie zostanie dołączone do albumu na Facebooku z potrawami wykonanymi przez Czytelników.



1 komentarze:

  1. Są urocze :-) Też takie łosio-renifery w zeszłym już roku piekłam :-)

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum