Zamiast chłodnika botwinka. I kolejne wygrane :)

Planowałam zrobić w tym tygodniu swój pierwszy chłodnik. Niestety deszczowa pogoda i niska temperatura sprawiły, że zamiast chłodnika ugotowałam botwinkę. Jakoś nie miałam ochoty na takie zimno jeść jeszcze zimnego obiadu :) Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Botwinki już dawno nie jadłam i w sumie się cieszę, że ją zrobiłam. A chłodnik nie ucieknie, kiedyś na pewno go zrobię :) 




  • pęczek botwinki
  • 1,5 litra bulionu z warzyw
  • 1 burak
  • śmietana 12%
  • ziemniaki
  • sól
  • pieprz
  • cukier
  • 1 łyżka octu


Gotujemy bulion z warzyw. Do bulionu wrzucamy drobno pokrojonego buraka, dodajemy łyżkę octu i gotujemy aż burak będzie miękki. Botwinkę drobno kroimy, dodajemy do bulionu z burakiem i chwilę gotujemy. Ja lubię gdy botwinka jest lekko chrupiąca. Całość doprawiamy solą, pieprzem i odrobinę dosładzamy. Na końcu wlewamy trochę zupy do miseczki, łączymy ze śmietaną i wlewamy do garnka. Dokładnie mieszamy.  Zupę podajemy z ziemniakami.

Wczoraj i dzisiaj dotarły do mnie też kolejne nagrody. Najpierw przyszła książka, którą wygrałam na blogu Domi w kuchni. W książce jest tyle świetnych przepisów na przekąski, że nie mogę się zdecydować co najpierw zrobić :)



A dzisiaj dotarła do mnie książka o makaronie, którą dostałam za zajęcie 3. miejsca w konkursie Truskawkowe szaleństwo zorganizowanym na stronie Makaron rządzi zdrowo. Książkę tę wygrało dla mnie moje cannelloni z truskawkami :)  




1 komentarze:

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum