Pizza z kalarepką i buraczkami



Jakiś czas temu kupiłam kalarepki i buraczki. Planowałam
zapiec je z jakimś nadzieniem, ale czas płynął, a ja codziennie gotowałam coś
innego, a kalarepki i buraczki wyglądały coraz smętniej.... Jeszcze kilka dni 
i byłyby do wyrzucenia. Na szczęście wpadł mi do głowy pomysł na 
nietypową pizzę, za to z typowo polskimi warzywami. Wykorzystałam 
i buraczki i kalarepkę. Dorzuciłam marchewkę i świeży tymianek, 
a całość doprawiłam czarnuszką. Krzysiek początkowo podejrzliwie 
patrzył na pizzę z takimi składnikami, ale po pierwszym kęsie od razu 
mu posmakowała. Zachwyciła również i mnie. Niby nic, 
ot kilka zwyczajnych warzyw... ale efekt końcowy
 przechodzi wszelkie oczekiwania!




  • ciasto na pizzę (przepis TUTAJ)
  • 3-4 małe ugotowane marchewki
  • 2 małe ugotowane buraczki
  • 2 ugotowane kalarepki
  • łatwo topliwy żółty ser
  • kilka gałązek świeżego tymianku
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • czarnuszka
  • oliwa z oliwek


Z ciasta formujemy kulę, a następnie rozwałkowujemy ją na dość cienki placek. Brzeg ciasta zawijamy tworząc rant pizzy. Oliwą smarujemy ciasto. Buraczki ścieramy na tarce o średnich oczkach, kalarepkę i marchewki kroimy w plastry. Żółty ser również ścieramy na tarce. Ciasto posypujemy starym serem, a na nim układamy buraczki oraz plastry marchewek i kalarepek. Całość posypujemy posiekanymi gałązkami tymianku, pieprzem, czarnuszką i jeszcze odrobiną startego sera. Czarnuszki nie należy żałować. Pizzę pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni C. przez około 10-15 minut. 






1 komentarze:

  1. Widzę ,że nadal w temacie pizzy ;) Powiem szczerze że niewpadłabym na takie połączenie ale wygląda apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum